Reis naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hugo Huijer - WaarBenJij.nu Reis naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hugo Huijer - WaarBenJij.nu

Reis naar Nieuw Zeeland!

Door: HH

Blijf op de hoogte en volg Hugo

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi! Leuk dat je dit leest! Dit is het begin van mijn afstudeeravontuur in New Zealand, en ga hier eens in de zoveel tijd mijn leven delen ;) Dus bij deze:

WAUW, Nieuw Zeeland is geweldig. Dat kan ik nu na een aantal dagen wel constateren ;)

Het begon dus allemaal op 24-01 met het gedag zeggen van mijn lieve vriendin en mijn ouders op Schiphol, waarna ik via Dubai (!) en Sydney naar Auckland zou vliegen. Deze jongen is nog nooit buiten Europa geweest, dus alleen in het vliegtuig zitten voelde al als een flink avontuur! Ik zat alle 3 de vluchten naast een raampje, dus ik kon vaak genieten van het moois waar ik overheen vloog :) Vooral bij Dubai heb ik mijn ogen uitgekeken. Toen het vliegtuig weer opsteeg cirkelde het namelijk om de stad in, en het vliegtuig tilte in een bocht precies zodat ik recht de stad in kon kijken, inclusief alle mooi torens! Heel gaaf. Was een mooi momentje, en laat je toch nadenken over waar je nu in hemelsnaam mee bezig bent (in je eentje naar de andere kant vd wereld gaan).. Heel gaaf.

26e aangekomen op Auckland om 14:00 met +/- 2 uur slaap in het vliegtuig. Ik had hier echter nog niet zo veel last van, was niet zo moe gelukkig. Op Auckland werd ik opgewacht door de man die via het internet mij housing heeft aangeboden. Een vrij oude man, met een hele jonge spirit (om hem te vergelijken met mr bean is overdreven, maar hij maakt grappen die niet bij zijn leeftijd passen). Ik mag bij hem wonen voor 140 NZD per week, zo'n 80 euro per week, wat zeker niet slecht is! Heb ondertussen andere interns gesproken die 220 NZD moeten betalen voor een kleinere kamer. Ben, de man waar ik over spreek, toonde meteen zijn vriendelijkheid door me op de weg naar het huis Mt Eden te laten zien. Mt Eden is een van de 50+ vulkanische gebeurens in en rondom Auckland. Mt Eden ligt echter naast het centrum, wat voor mooie foto's zorgt! Het was helaas mistig, waardoor de foto's beter kunnen. Ik was echter nog steeds stomverbaasd door de mooie uitzichten daar. Meteen wist ik al wel dat NZ bizar mooi is.

Het huis van Ben is prima, mijn kamer is prima, en de wijk (Northcote Point) is ook mooi. Was de eerste dag rond 6 uur toch wel moe aan het worden, maar een wandelingetje heeft me toch tot 10 uur wakker gehouden. Kon ik alvast mijn ritme weer vinden. Dag daarna tot 11 uur geslapen ;) Ben heeft me Auckland laten zien in de vorm van een mini-tour, wat nog eens aantoont hoe vriendelijk hij is. Weer mijn ogen uitgekeken en genoten van het betere, zonnige weer. Mijn linkerarm was wel een beetje verbrand, omdat ik alleen een tijdje met mijn arm uit het raam leunde. Die zon is echt fel hier. Die avond weer een mooie wandeling gemaakt door de buurt, en onder de Auckland Harbour Bridge gelopen. Alles is hier zo mooi :)

3e dag kreeg ik vroeg een mailtje waarin stond dat de auto die ik wou kopen al verkocht was. Op zich slecht nieuws dus. Ben hielp me meteen met het zoeken naar iets anders, en zo kwamen we al snel veel advertenties tegen. Een aantal mensen gebeld, waarvan er een paar niet opnamen. Eentje belde na een tijdje terug, en de auto die hij verkocht konden we direct bezichtigen. Ben is meteen samen met mij er naar toe gereden. Een vriendelijke Franse backpacker, die het land vrijdag zou verlaten, wou de auto graag verkopen. De auto is niet mooi. Punt. Hier en daar een paar lichte deukjes en krasjes, maar vooral de lak, of het gebrek eraan springt in het oog. Nu ben ik niet iemand die daar moeilijk om doet, en kieskeurig ben ik ook weer niet. Ik zoek nou eenmaal een auto die het doet, een bang for buck auto, en dat is deze zeker. Mocht een testritje maken, wat meteen de eerste rit in NZ voor mij betekende. Best eng dus. De franse jongen zat naast mij (links van mij dus) en voelde zich op sommige momenten waarschijnlijk ook niet veilig. En terecht! Hij woonde namelijk ook midden in Auckland, waardoor er wel wat risico's waren. De auto is trouwens een Hyuandai Lantra uit 1998, handgeschakeld. Moest echt even wennen natuurlijk. Ten eerste het links rijden, ten tweede het schakelen met de linkerhand. Ook de richtingaanwijzer zit rechts van het stuur, waardoor je vaak voor een kruispunt opeens keihard de ruitenwissers aanzet, i.p.v. het aangeven van je richting. Juist. Ben maar een keer een straat aan de rechterkant ingereden. Gelukkig waren er geen tegenliggers, en had de franse gozer naast mij een snelle reactie ;) Anyway, de auto reedt prima, Ben kende een monteur waar we met zijn 3en heen zijn gereden om alles te laten checken, en we deelde allen de mening dat de auto zeker bang for buck is. De auto kost namelijk maar $1000,-, omgerekend net 600 euro. Ideaal voor mij dus, aangezien ik veel meer gebudgeteerd had voor de aanschaf van een auto. Heb hem diezelfde dag meteen meegenomen, en ben nu dus de trotse eigenaar van mijn eerste auto! Hulde! Diezelfde avond nog naar Takapuna Beach gereden, een heel mooii strand, om even lekker te lopen. Die momenten maken het leven hier echt goed.

Nu de dag daarna (vanochtend) lekker rustig aangedaan. Heb wonderbaarlijk geen last van mijn jetlag. Eerste dag was ik moe, maar heb ik toch mijn ritme vastgehouden, en denk dat ik mede daarom nu gewoon een lekker ritme heb zonder vermoeidheid. Vanochtend op aanraden van mijn ouders een 3rd party insurence geregeld. Dit houdt in dat ik verzekerd ben voor alle schade die ik maak, behalve de schade aan mijn eigen auto. Ideaal! Precies wat ik nodig heb. Als ik het goed begrijp wordt ik gedekt tot $20 miljoen, dus volgens mij zit ik wel goed. Kostte me wel 1/5e van de prijs van mijn auto, maar ach ;) Verder ben ik naar het stagebemiddelaarsbedrijf gereden, om mijn sim-kaart te halen. Nu kan ik locaal tenminste vrij bellen, en ben ik hier ook lekker bereikbaar. Ook wat mensen ontmoet, en lekker even aan het strand gelegen. Vanmiddag geboden op een gitaar, dus die hoop ik morgen op te kunnen halen, en dan kan het echt beginnen hier!

En dat brengt mij tot waar ik nu ben. Ga proberen vanavond eens te hardlopen hier, en morgen wat actiever te zijn. Kan wel zeggen dat deze reis goed begonnen is (met behulp van Ben), en heb het zeer naar mijn zin! Kan ook prima contact houden met mijn lieve vriendinnetje en de rest van het thuisfront, dus tot nu toe heb ik geen klachten!

Hoop dat deze verhalen op prijs worden gesteld, en mij lijkt het leuk om af en toe een reactie hier onder te mogen lezen ;)

  • 29 Januari 2014 - 13:03

    Rachel :

    Nou ik zal als eerste maar reageren haha. Ondanks dat ik je elke dag spreek vind ik het wel erg leuk om dit te lezen. fijn dat je het zo naar je zin hebt en hopelijk blijft dat zo! veel plezier daar en blijf berichtjes schrijven dat kan iedereen vast waarderen. xxxxx

  • 29 Januari 2014 - 20:27

    Danielle Beek:

    Leuk geschreven, klinkt goed allemaal! Nog heel veel plezier en ben benieuwd naar de rest van je verhalen!

  • 29 Januari 2014 - 22:02

    Thea Beek:

    Hoi Hugo, fijn om te lezen dat je een goede reis hebt gehad, en dat alles meevalt. Het is leuk om te lezen wat je allemaal beleeft, blijf dit doen en geniet van je verblijf daar!!!!!

  • 29 Januari 2014 - 22:16

    Alex:

    Hoi Hugo (of is het nu Hugh)?.

    Van Marion de link ontvangen dus ook wij volgen nu je reisverslag. Leuk dat je zulke goede eerste indrukken hebt opgedaan en wat is het toch makkelijk dat je zo een ieder op de hoogte kunt houden. Geniet van je avontuur daar en uiteraard succes met je opdracht. En oh ja, hier gaat het licht vriezen dus qua temperatuur is het ook al geweldig. Goed smeren de komende tijd en lekker rennen . Wat je auto betreft, wat een prachtige wieldoppen.

    Groet,

    Alex

  • 29 Januari 2014 - 23:19

    Caroline En Peter:

    Hoi Hugo.

    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Fijn om te lezen dat je een goede reis heb gehad.
    Veel plezier en succes en tot horens

    grrr
    Caroline en Peter

  • 30 Januari 2014 - 00:44

    Hanneke:

    Wowo!
    Top dat je het zo goed naar je zin hebt! Het klinkt nu al als een geweldige ervaring.
    Ben je als links-rijdende al rotondes tegengekomen? of hebben ze die niet in NZ?
    Veel plezier!

  • 30 Januari 2014 - 10:47

    Hugo Huijer:

    Bedankt voor de reacties! ;) Leuk om inderdaad zo contact te houden. Andre, voor jou is het nog gewoon Hugo, en niks over mijn auto he, het gaat om het innerlijk. Haha Hanneke, rotondes lukken hier wel, hebben ze hier ook genoeg van. Is wel enorm wennen met het eerst naar rechts kijken ipv naar links ;) Nog geen brokken gemaakt gelukkig, en anders ben ik toch verzekerd ^^

  • 30 Januari 2014 - 12:09

    P.Koornneef:

    Hugo, fijn dat je het zo naar je zin hebt.Geniet ervan. Een hartelijke groet van oma Riet en opa Piet.

  • 30 Januari 2014 - 20:11

    Andre:

    Hi Hugo,
    Volgens mij val je van de ene verbazing in de andere en lach je je helemaal suf (anders doen wij het wel tijdens het lezen). Wat super gaaf! Overigens is met jouw rijstijl die extra party insurence geen overbodige luxe :-). Je kunt leuk en goed schrijven en kijk nu al uit naar je volgende verslag

    groet'n Andre

  • 03 Februari 2014 - 11:50

    Frits:

    Hugo,

    Het lijkt wel of je een spannend jongensboek aan het schrijven bent.
    Maar het ligt anders..... voor jou is het echt. Wat een fantastisch reisverslag nu al en dan ben je nog geen twee weken weg.
    Alleen de reis erheen al is een avontuur, en dan wat er nog te wachten staat.
    Heb je inmiddels al een gitaar gekocht?
    Geniet er van joh. Groetjes van Frits en Betty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Hugo

Stage in Auckland

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 6139

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 23 Juni 2014

Afstuderen in Auckland

Landen bezocht: